Używane samochody miejskie z Japonii

foto: wikimedia commons

Akurat w przypadku mieszczuchów z Japonii wychodzi na to… że stereotypy bywają prawdziwe. Jaki japoński samochód miejski kupić?

Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi. Decyzja zależy nie tylko od budżetu, ale i od upodobań i potrzeb. Nie da się jednak ukryć, że najczęstszą odpowiedzią na zadane wyżej pytanie jest używana Toyota Yaris.

Wybierać możemy między pierwszą, drugą lub trzecią generacją. Oczywiście wszystko zależy od budżetu.

Każda z nich ma swoje zalety. Główną z nich – i wspólną dla każdej z kolejnych odsłon Yarisa – jest niezawodność. Pod względem mechanicznym, trzeba się naprawdę postarać, by popsuć tę Toyotę. Używane egzemplarze Yarisa są cenione za niezłą dynamikę (nawet z trzycylindrowym, bazowym silnikiem 1.0) i za przestronne wnętrze (jak na tę klasę).

Używana Toyota Yaris – cena i niezawodność

Ile należy zapłacić za godną uwagi używaną Toyotę Yaris? Mimo upływającego czasu, ten wóz nadal bardzo dobrze trzyma cenę. Fakt ten nie dziwi, biorąc pod uwagę niezawodność auta. W rankingu TÜV za 2019 rok Toyota Yaris znalazła się w czołówce wszystkich kategorii wiekowych (uśredniony wynik to 17. miejsce).

Aby nabyć używaną Toyotę Yaris w cenie poniżej 40 tys. zł trzeba rozejrzeć się za egzemplarzami przynajmniej 4-5 letnimi.

Jeśli nie Yaris, to co?

Naturalnym konkurentem Toyoty od wielu lat jest Honda. A naturalnym konkurentem Yarisa jest Honda Jazz.

Czym się wyróżnia? Oprócz tradycyjnej dla aut z Japonii niezawodności i trwałości, zaletą Jazza jest także bardzo praktyczne wnętrze. Dzięki zastosowaniu dość wysokiego nadwozia, w tej Hondzie jest mnóstwo miejsca nad głową. Dobrze będą się tam czuć nawet bardzo wysokie osoby, albo… miłośnicy SUV-ów i crossoverów. Wysokie nadwozie i wysoka pozycja za kierownicą sprawiają też, że do Jazza wygodnie się wsiada. Polubią to starsi kierowcy.

Rodziny także powinny odnaleźć się w tym aucie. Mimo relatywnie niedużych rozmiarów zewnętrznych, Jazz jest przestronny. Ma pomysłowy system składania tylnej kanapy o nazwie Magic Seats. W jego ramach tylne siedziska można unieść do góry. Dzięki temu mamy do dyspozycji właściwie cały “tył” samochodu. Zmieszczą się tam nawet dwa rowery i fotelik dla dziecka. Nie wierzycie? Patrzcie na to:

Używana Honda Jazz – cena i niezawodność

Hondy Jazz na rynku wtórnym również nie należą do aut najtańszych. Tak samo jak w przypadku Toyoty Yaris ma to związek z wysoką trwałością tego modelu. Dotyczy to także palety dostępnych jednostek napędowych (choć to może określenie na wyrost, bo Honda Jazz dostępna jest jedynie z silnikami benzynowymi 1.2 i 1.3).

Co ciekawe w zestawieniu TÜV 2019 im “starsza” kategoria… tym lepsze wyniki tego modelu. Wśród samochodów 10-11 letnich Honda Jazz zajęła 19. miejsce, w kategorii aut 8-9 letnich 9. miejsce natomiast w pozostałych kategoriach model ten plasował się w okolicach ⅓ stawki (co też jest bardzo dobrym wynikiem).

Aby zaopatrzyć się w egzemplarzy Jazza drugiej generacji w dobrym stanie trzeba wydać od 25 tys. złotych wzwyż. Jednak zdecydowane jest on wart tej ceny.

Swoją propozycję ma też Nissan.

Nazwę Micra wszyscy z pewnością kojarzą. Poprzednia generacja tego modelu to wdzięczny i miły dla oka samochód. Czwarta odsłona tego modelu nadal prezentuje się ciekawie, choć już nie jest tak charakterystyczna jak poprzedniczka. Micra chwalona jest za ergonomiczne wnętrze, co ciekawe zastosowano w niej również uchylne tylne siedziska.

Używany Nissan Micra – cena i niezawodność

Micra znajduje się w tej samej grupie cenowej co Honda Jazz. Ceny za warte uwagi egzemplarze zaczynają się od 20-25 tys. zł. Jest to auto które w rankingach niezawodności wypada gorzej od modeli opisanych wyżej. Nie oznacza to jednak, że nie warto się nim zainteresować. Najważniejsze, żeby po prostu zwrócić uwagę na egzemplarze w dobrym stanie technicznym i dokładnie sprawdzone.

Masz ochotę na diesla?

Producenci japońscy rzadko kojarzą się z silnikami wysokoprężnymi. Przyjęło się uważać, że jeśli „ropniak”, to najczęściej niemiecki, ze znaczkiem TDI. Ewentualnie francuskie DCI lub HDI.

Tymczasem swoją propozycję w tym segmencie ma także Mazda. Udany (i nieco przypominający z zewnątrz drugą odsłonę Yarisa) model oznaczony dwójką poprzedniej (drugiej) generacji nie tylko wizualnie można porównywać do konkurenta spod znaku Toyoty. Samochód ten podobnie trzyma wartość, co wynika z trwałości i niezawodności.

Do wyboru na rynku są turbodiesle 1.4 (68 KM) i 1.6 (90, 95 KM). Silniki te, znane z modeli koncernu PSA cechują się dobrą trwałością. Jednak trzeba uważać na przebiegi. Wersje z dieslem nie były obecne na polskim rynku, więc nie zawsze da się dokładnie ustalić przebiegu. Najlepiej w takiej sytuacji szukać aut już sprawdzonych i zweryfikowanych

Używana Mazda 2 – cena i niezawodność

Zakup używanej Mazdy 2 drugiej generacji wiąże się z wydatkiem rzędu 20-25 tys. zł (ceny dla aut 5-8 letnich). Natomiast ceny trzeciej generacji zaczynają się od 35 tys. zł (samochody 2-5 letnie). Jeśli chodzi o niezawodność, Mazda 2 znalazła się w ścisłej czołówce rankingu TUV 2019 dla samochodów 4-5 letnich (ta grupa obejmuje zarówno drugą jak i trzecią generację), wysoko uplasowała się także w kategorii aut 6-7 letnich (tutaj uwzględniono tylko drugą generację).

Jakie jeszcze samochody warto kupić?

Klienci, którzy chcieliby kupić japoński samochód segmentu A lub B, mogą zwrócić uwagę również na Toyotę Aygo. To nieduży i zwinny samochód ze sprawdzoną techniką. Warto zainteresować się też Suzuki Swiftem. Taki samochód jest ładny i trwały. Można znaleźć go zarówno w wersji z napędem na cztery koła (w sam raz w góry), albo…. w kultowej, szybkiej i doskonale jeżdżącej odmianie Sport.

Jaki jeszcze jest wybór? Koneserzy nietypowych marek i rozwiązań mogą myśleć jeszcze nad autami marki Daihatsu lub Subaru. Na rynku wtórnym powoli pojawiają się pierwsze egzemplarze interesująco stylizowanego Suzuki Ignisa.

Co łączy japońskie auta miejskie? Tak jak wspomnieliśmy, w tym wypadku stereotypy raczej nie kłamią. Takie wozy są trwałe i dobrze trzymają cenę. Większość klientów będzie z nich zadowolona.

Źródło: Spotawheel

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw swój komentarz
Wpisz swoje imię