Nowa Octavia RS zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie

foto: Skoda Polska

Emblemat RS symbolizuje sportowego ducha ŠKODY. Rozwinięcie skrótu oznaczające „Rally Sport” jest dobrze znane wśród fanów sportowej jazdy nie tylko za sprawą odnoszących sukcesy samochodów rajdowych, ale także dzięki modelom produkcyjnym, które od 2000 roku sukcesywnie wprowadzane są do portfolio marki. W marcu 2020 roku czwarta generacja ŠKODY OCTAVIA RS będzie miała premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Nowy model z emblematem RS będzie dostępny z nowoczesnymi silnikami TSI oraz TDI, a także po raz pierwszy z napędem hybrydowym typu plug-in. Tym samym ŠKODA otwiera nowy, „elektryzujący” rozdział w swojej historii.

Historia emblematu RS sięga 1974 roku, kiedy producent po raz pierwszy wykorzystał go jako skrót od „Rally Sport” w prototypowych pojazdach rajdowych ŠKODA 180 RS i 200 RS. Od tego czasu, także dzięki znaczącym osiągnięciom ŠKODY 130 RS w latach 70-tych i 80-tych, symbol RS stał się synonimem rajdów samochodowych na najwyższym poziomie. Od 2000 r. historię sukcesów sportowych aut ŠKODY kontynuują modele produkcyjne RS, konsekwentnie projektowane z myślą o doskonałych osiągach. Obecnie w ofercie marki znajdują się dwa samochody z tym emblematem: OCTAVIA RS oraz KODIAQ RS.

Elektryzująca ŠKODA OCTAVIA RS iV

Nowa generacja modelu OCTAVIA RS będzie dostępna z nowoczesnymi silnikami TDI oraz TSI o zwiększonej wydajności, a także z napędem hybrydowym typu plug-in. ŠKODA OCTAVIA RS iV będzie pierwszym usportowionym modelem produkcyjnym w portfolio marki, pod którego maską kryją się dwa silniki. W zależności od sytuacji i wybranego trybu jazdy pracują one indywidualnie lub w połączeniu, łącząc korzyści zapewniane przez silnik elektryczny i silnik spalinowy. Znajdujący się w aucie akumulator można będzie też wygodnie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Premiera nowej generacji modelu OCTAVIA RS odbędzie się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, który odbędzie się w dniach 3-15 marca 2020 roku.

OCTAVIA w wersji RS: historia pełna sukcesów

W 2000 roku ŠKODA wystartowała w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata z modelem OCTAVIA WRC. W tym samym czasie na rynku pojawił się pierwszy samochód produkcyjny z emblematem RS symbolizującym połączenie sportowych emocji z jazdy i funkcjonalności charakterystycznej dla wszystkich modeli ŠKODY.

Pierwsza ŠKODA OCTAVIA RS została wyposażona w 1,8-litrowy silnik turbo o mocy 132 kW (180 KM). Do 2005 roku wyprodukowano 17 600 egzemplarzy tego modelu w wersji sedan i combi. Drugą generację ŠKODY OCTAVIA RS można było zamówić z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI o mocy 147 kW (200 KM) oraz po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 125 kW (170 KM). Przed zakończeniem sprzedaży drugiej generacji modelu, łączna produkcja obydwu wersji wyniosła 100 tys. pojazdów.

Wprowadzona na rynek w 2013 roku ŠKODA OCTAVIA trzeciej generacji odniosła jeszcze większy sukces. W pierwszym wariancie samochód był dostępny w wersjach 2.0 TSI o mocy 162 kW (220 KM) i TDI o mocy 135 kW (184 KM) oraz po raz pierwszy z napędem na cztery koła. Kolejna wersja silnika benzynowego posiadała moc 169 kW (230 KM) a dla modelu OCTAVIA RS 245 imponujące 180 kW (245 KM). W Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii wersje RS osiągnęły ponad 20 proc. udziału w sprzedaży modelu OCTAVIA. Całkowita produkcja trzeciej generacji tego modelu wyniosła 172 tys. pojazdów.

Ikona marki niebawem na polskim rynku

Nowa ŠKODA OCTAVIA, której światowa premiera odbyła się 11 listopada 2019 roku w Pradze, charakteryzuje się jeszcze większą dynamiką i emocjonalnym designem. Nowa generacja bestsellera posiada jeszcze bardziej przestronne i odmienione wnętrze, w którym na pierwszy plan wychodzi nowa dwuramienna kierownica z eleganckim chromowanym wykończeniem. W wariancie wielofunkcyjnym można uruchomić przy jej pomocy 14 funkcji. Nowa OCTAVIA to pierwsza ŠKODA, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią biegów, za to przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej nowej OCTAVII umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy. Aranżacja nowej generacji modelu OCTAVIA, poziom wykonania, jakość wykorzystanych materiałów czy zastosowanie najnowocześniejszych systemów asystujących pozycjonują pojazd wśród aut klasy premium.

Materiał prasowy Skoda Polska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw swój komentarz
Wpisz swoje imię